Amerikan General Dynamics firması tarafından tek motorlu, çok amaçlı olarak tasarlanan 4. nesil savaş uçağı olan F-16, üstün performansı nedeniyle 29 ülkenin silahlı kuvvetleri tarafından tercih edilmiştir. Günümüzde de üretim hattı açık olan F-16 uçağı sıfır olarak yeni versiyonlarıyla üretilmektedir. İlk uçuşunu yaptığı günden bu yana 4.604 adet (Haziran 2018) üretilerek büyük bir başarı elde etmiş F-16 uçakları dünya da MIG-21 ve F-4 Phantom II uçağından sonra en çok üretilen 3. savaş uçağı olarak tarihe geçmiştir.

Kıbrıs Barış Harekatı‘nın ardından yaşanılan sıkıntılar ve ambargolar sonucunda “Kendi Uçağını Kendin Yap” sloganıyla 15 Mayıs 1984 tarihinde Ankara’nın Kahramankazan ilçesinde bir buğday tarlası üzerine TAI tesisleri kurulmaya başlandı. Bugün geldiğimiz noktada Hürkuş, Hürjet, Gökbey, Kaan, Anka, Aksungur gibi yerli ve milli hava araçlarının ortaya çıkışı o gün atılan temeller sayesinde olmuştur. TAI, kuruluşunun hemen ardından kendisine verilen en büyük sorumluluk olan F-16C/D uçaklarının tedarik edildiği Peace Onyx Projeleri’ni başarıyla tamamlayarak Türk Hava Kuvvetleri’nin ihtiyaç duyduğu modern muharip uçağı üreterek büyük bir başarı ve bilgi birikimi elde etmiştir.
Türk Hava Kuvvetleri’nin ihtiyacı doğrultusunda Peace Onyx I Projesi kapsamında toplam 160 adet F-16C/D Block 30/40 Fighting Falcon uçağı sipariş edilmiştir. Proje kapsamında Hava Kuvvetleri’ne teslim edilen ilk sekiz uçak General Dynamics firmasının Fort Worth tesislerinde üretilmiştir. Proje kapsamında kalan 152 uçak ise 1987-1995 yılları arasında TAI tesislerinde üretilerek Türk Hava Kuvvetleri’ne teslim edilmiştir.
1987 yılında montaj olarak başlayan üretimin ilk uçağı 2 Şubat 1987 tarihinde TAI tesislerinde montaj hattına girmiş ve planlanandan iki ay önce montajı tamamlanmış, 20 Ekim 1987 tarihinde ilk uçuşunu yapmış ve 30 Kasım 1987 tarihinde de Türk Hava Kuvvetleri’ne teslim edilmiştir. TAI tesislerinin tamamlanmasının ardından 1989 yılında montaj yerini tamamen üretime bırakmıştır. TAI, Peace Onyx I Projesi kapsamında, arka gövde, orta gövde ve kanatlar dahil olmak üzere F-16 uçağının gövdesinin %70’ini ve detay parça gruplarını imal etmiştir. Ayrıca uçak içerisindeki aviyonik ve elektronik aksamı da entegre ederek, yer ve uçuş testlerini tamamlayarak kullanıcıya teslim etmiştir. Dolaysız ofset anlaşması uyarınca TAI, ABD Hava Kuvvetleri için F-16 orta ve arka gövdeleri ile kanatlarını da imal ederek ilgili ülkeye teslimatını gerçekleştirmiştir.

Türk Hava Kuvvetleri’nin Peace Onyx I Projesi’nin yanı sıra TAI, 1993-1995 yılları arasında Mısır Hava Kuvvetleri için 46 adet F-16 savaş uçağı üreterek teslim etmiştir. Ayrıca direkt off-set kapsamında üçüncü bir ülkenin hava kuvvetleri için 23 adet F-16 kanat takımı üretilmiş, Sabca/Sonaca için 44 adet F-16 arka gövdesi ve Lockheed Martin için de kimyasal frezeleme parçaları üretilmiştir.
160 adet F-16C/D Block 30/40 uçağının üretiminin tamamlanmasının ardından birinci paketin devamı olarak 80 uçağın üretimini kapsayan Peace Onyx II Projesi başlatılmıştır. Türkiye’nin Körfez Savaşı‘ndaki katkılarından dolayı finansmanı Amerika Birşelik Devletleri, Birleşik Arap Emirlikleri Kuveyt, Suudi Arabistan ve Türkiye tarafından kurulan Türk Savunma Fonu’ndan karşılanan Peace Onyx II Projesi’nde Türk Hava Kuvvetleri’nin kullanımı için toplam 80 adet F-16C/D Block 50 savaş uçağı 1995-1999 yılları arasında üretilerek teslim edilmiştir. 26 Eylül 1995 tarihinde üretimine başlanan ilk F-16 Block 50 uçağı, 29 Temmuz 1996 tarihinde Türk Hava Kuvvetleri’ne teslim edilmiştir. Peace Onyx II Projesi kapsamında F-16 uçaklarının ön gövdesi ilk defa Amerika dışında üretilmiş ve TAI’nin imalat oranı %80’lere ulaşmıştır.
TAI tesislerinde Peace Onyx I/II ve Mısır Hava Kuvvetleri için Peace Vector IV Projesi’nde üretilen toplam 278 F-16 savaş uçağından 29 adedi “Sıfır Hatalı”, 3 adedi ise “Mükemmel Uçak” olarak üretilmiştir. O tarihe kadar dünyada üretilen 3.900’ü aşkın F-16 uçağından sadece 9 tanesinin “Mükemmel Uçak” olduğu gözönünde bulundurulduğunda TAI’nin üretim kalitesinin ne denli mükemmel olduğu ortaya çıkmaktadır. TAI, Hava Kuvvetleri için ürettiği son F-16C Block 50 savaş uçağını 12 Kasım 1999’da TAI tesislerinde düzenlenen törenle Türk Hava Kuvvetleri’ne teslim etmiştir.
Peace Onyx IV Projesi :Yıllar içerisinde yaşanan kaza/kırım olaylarında kaybedilen F-16 uçaklarının yerine filolardaki sayıları desteklemek amacıyla 30 adet F-16C/D Block 50+ savaş uçağı, Lockheed Martin firması ile yapılan anlaşma neticesinde TUSAŞ tesislerinde üretilerek Türk Hava Kuvvetleri’ne teslim edildi. TAI tarafından üretimi yapılan 07-1015 tescilli ilk F-16D Blcok 50+ uçağı 24 Nisan 2011 tarihinde gerçekleştirilen törenle teslim edilirken, üretimi yapılan 07-1030 tescilli son F-16D Block 50+ uçağı 11 Aralık 2012 tarihinde teslim edilmiştir. Yaklaşık ABD$1,8 Milyar dolar değerindeki proje kapsamında üretilen 30 uçakla birlikte TAI toplam 308 adet F-16 üreterek büyük başarı elde etmiştir.

F-16C/D Uçaklarına Uygulanan Modernizasyon Çalışmaları
Peace Onyx III [PO-III] Modernizasyon Programı
Hava Kuvvetleri’nin envanterinde bulunan F-16C/D Fighting Falcon uçaklarının 2040’lı yıllara kadar kullanılmasının ve modern mühimmatlar ile gelişmiş elektronik ve aviyonik sistemlerle donatılmasının planlandığı projede, ABD$1,1 Milyar değerindeki sözleşme 26 Nisan 2005 tarihinde dönemin Milli Savunma Bakanı Vecdi Gönül ile ABD Büyükelçisi Eric Edelman arasında imzalanmıştır. Sözleşme kapsamında aviyonik modernizasyonun prototip bazındaki iki adet Block 30, dört adet Block 40 ve dört adet Block 50 olmak üzere toplam 10 adet F-16 uçağı modernize edilmiştir. Kalan 163 F-16 Block 40 ve Blok 50 uçağına modernizasyon uygulaması ise Savunma Sanayi Müsteşarlığı ile TAI arasında 2009 yılında imzalanan F-16 Modernizasyonu Seri Montaj Sözleşmesi ile yürürlüğe girmiş ve yaklaşık 10 yıl süren modernizasyon programının ardından yeni sistemlerle modernize edilen 89-0044 tescilli son F-16D Fighting Falcon uçağı 10 Nisan 2015 tarihinde TAI tesislerinde düzenlenen törenle Hava Kuvvetleri’ne teslim edilmiştir.
Milli F-16 Block 30 Modernizasyonu [Özgür Projesi]
Hava Kuvvetleri’nin talebi doğrultusunda 15 Aralık 2010 tarihli Savunma Sanayi İcra Komitesi kararıyla başlatılan Özgür Projesi, PO-III Modernizasyonu dışında bırakılan bir adet F-16C Block 30 uçağının milli yazılıma sahip özgün görev bilgisayarı ve AESA radarı dahil yerli yeni nesil aviyonik sistemlerle donatılması hedeflenmiştir. Bu kapsamda Savunma Sanayi Müsteşarlığı ile TAI arasında 6 Mart 2012 tarihinde imzalanan sözleşme aynı yılın 24 Mayıs tarihinde yürürlüğe girmiştir. Aselsan’ın Ana Alt Yüklenici olarak görev aldığı Özgür Projesi’nde modernize edilecek ilk prototip F-16C Block 30 uçağı Haziran 2012’de Ankara’da bulunan TAI tesislerine getirilmiştir. TAI ve Aselsan tarafından yürütülen çalışmalar neticesinde modernize edilen uçağa tamamen milli Video Veri Kayıt Cihazı, Radyo Seyrüsefer Sistemi, Ataletsel Seyrüsefer Sistemi, Kripto Sistemi, Milli Harekat Uçuş Yazılımı, Uçuş Kontrol Bilgisayarı, Modern Sayısal Kokpit (Aselsan üretimi üç adet renkli Çok Maksatlı Ekran) ve Yeni Nesil Görev Bilgisayarı eklenmiştir. Ayrıca yerli ve milli olarak geliştirilen BOZDOĞAN, GÖKDOĞAN, AKBABA, GÖKHAN, ATMACA, TEBER-82, LAÇİN, SOM, HGK, KGK-82, KGK-84, LGK-82, LGK-84, ÇAKIR, GEZGİN ve Minyatür Bomba gibi mühimmatların yanı sıra yine yerli ve milli tasarımlar olan ASELPOD Hedefleme Podu, Elektronik Harp Podu (EHPOD), Elektronik Destek Podu (EDPOD) ve C2SE Eğitim Destek Podu gibi pod sistemleri entegre edilmektedir. Ayrıca yine Özgür Projesi altında modernize edilecek F-16C/D Block 30 uçaklarına geliştirme faaliyetleri devam eden Aselsan üretimi MURAD AESA Radarı entegre edilecektir. Modernizasyonu tamamlanan ilk F-16 Block 30 Özgür uçakları 2023 yılının Mayıs ayı içerisinde Hava Kuvvetleri envanterine dahil edilmiştir.
F-16 Block 30 Yapısal Modernizasyon Projesi [F-16C/D Block 30TM]
Yıllar içerisinde yaşanan kaza/kırım olayları sonrası envanterde aktif olarak bulunan 35 adet F-16C/D Block 30 uçağının artık hizmet ömürlerinin sonlarına gelmesi nedeniyle uçakların yapısal 8.000 saat olan gövde ömürlerinin 4.000 saat daha uzatılarak 12.000 saate çıkarılması amacıyla modernizasyon projesi başlatılmıştır. Bu çerçevede Savunma Sanayi Müsteşarlığı ile TAI arasında 10 Ağustos 2015’te sözleşme imzalanmıştır. TAI’nin Ana Yükleniciliğinde yürütülen projede Lockheed Martin alt yüklenici olarak yer almaktadır. Ayrıca Hava Kuvvetleri bağlısı 1nci Hava İkmal Bakım Merkezi Komutanlığı’yla yapılan protokol çerçevesinde 35 uçaktan 10 tanesinin modernizasyonu burada gerçekleştirilecektir.
DB-110 EO/IR Sayısal Taktif Keşif Sistemi
RF-5A ve RF-4E gibi havadan keşif uçaklarının envanterden çıkarılmasının ardından ortaya çıkan ihtiyaç F-16C/D Block 30TM uçakları üzerinden giderilmeye başlamıştır. Aselsan Ana Yükleniciliğinde yürütülen AD$109,6 Milyon değerindeki Türk Havadan Keşif Programı [Turkish Aerial Reconnaissance Program/TARP] çerçevesinde, dört adet DB-110 EO/IR Sayısal Taktik Keşif Sistemi UTC Aerospace Systems firmasından tedarik edilmiştir. Proje kapsamında dört adet DB-110 EO/IR Podu’na ilave biri sabit, ikisi taşınabilir konfigürasyonda toplam üç adet Yer Görüntü Kıymetlendirme İstasyonu [Mercedes Benz Atego TTA üzerinde] ile keşif görüntülerinin bu istasyonlara aktarılmasını sağlayacak üç adet Yer Veri Link Terminali tedarik edilmiştir. 2.000 ft [610 metre] ile 50.000 ft [15.200 metre] irtifalarında keşif görevi icra edebilen sistem, 160km menzile kadar yansal çekim yapabilmektedir. 15 Temmuz 2016 Darbe Girişimi öncesinde Ankara’da bulunan 4ncü Ana Jet Üs Komutanlığı (darbe sonrası üs lağv edilerek meydan statüsüne düşürülmüş ve Mürted Hava Meydan Komutanlığı ismini almıştır) bağlısı 142nci Hava Foto Keşif [HaFoK] Filo Komutanlığı ismiye hizmet yapan filo, darbe girişimi sonrası RF-4E Phantom II uçaklarının hizmet dışına çıkarılmasının ardından Nisan 2014’te söndürülen 113ncü Filo Komutanlığı (Işık) filonun yerine yeniden teşkil edilmiştir. Bu sayede 113ncü HaFoK Filo Komutanlığı (Ceylan) olarak DB-110 Sayısal Taktik Keşif Sistemleri ile donatılmış F-16C/D Block 30TM uçakları Eskişehir merkezli uçmaktadır.

AN/ALQ-211[V]9 AIDEWS Podu ve EHSİM Karşı Tedbir Salma Sistemi
Türk Hava Kuvvetleri’nin envanterinde bulunan 19 adet F-16D Block 50, 13 adet F-16D Block 40 ve 8 adet F-16D Block 30 uçakları için Exelis [şimdi Harris Corp.] firmasından FMS [Yabancı Askeri Satışlar] kanalıyla toplam 42 adet AN/ALQ-211[V]9 AIDEWS Öz Savunma Podu tedarik edilmiştir. Ayrıca envanterde yer alan tüm F-16 Block 30/40/50 uçaklarına Havelsan EHSİM tarafından tasarlanan Karşı Tedbir Salma Sistemi tedarik edilmiştir.
SPEWS-II Projesi
Hava Kuvvetleri Komutanlığı envanterinde bulunan 53 adet F-16C Block 50 uçağına EH Öz Savunma kabiliyeti kazandırılması maksadıyla başlatılan SPEWS-II Projesi kapsamında; Radar İkaz Alıcısı [RWR] ve Radar Karıştırıcısı [RF Jammer]’dan oluşan toplam 60 set AN/ALQ-178[V]5+ Dahili EH Öz Savunma Sistemi, yedekleri ve destek teçhizatı ile birlikte tedarik edilmiştir.

SPEWS-III Projesi
SPEWS-III Projesi kapsamında ise PO-IV Projesinde tedarik edilen F-16C/D Block 50+ uçaklarında kullanılmak üzere Şubat 2009’da imzalanan ABD$99,8 Milyon değerindeki kontrat ile Exelis firmasından 30 set AN/ALQ-211[V]4 Savunma Maksatlı Geliştirilmiş EH Sistemi [AIDEWS] tedarik edilmiştir. Projede teslimatlar 2010 yılında başlamış ve TAI’deki nihai montaj hattından çıkan F-16C/D Block 50+ uçakları AN/ALQ-211[V]4 AIDEWS ve AN/ALE-47 CMDS takılı olarak Türk Hava Kuvvetleri’ne teslim edilmiştir.

Türk Hava Kuvvetleri F-16C/D Mühimmatları
Havadan/Yere Mühimmatlar:
* AGM-65A/B/G/G2 Maverick
* AGM-84K-1 SLAM-ER
* AGM-88B HARM
* AGM-154A-1 JSOW
* AGM-154C JSOW
* BLU-109 Durandal
* CBU-105B/B WCMD
* GBU-10 Paveway II LGB
* GBU-12 Paveway II LGB
* GBU-31[V1]B JDAM
* GBU-31[V3]B JDAM
* GBU-38 JDAM
* HGK-84 | Hassas Güdüm Kiti [Mk-84 GMB]
* KGK-82 | Kanatlı Güdüm Kiti [Mk-82 GMB]
* KGK-83 | Kanatlı Güdüm Kiti [Mk-83 GMB]
* LAÇİN Güdüm Kiti [Mk-82 GMB]
* Mk-20 Mod3 Rockeye
* Mk-81 Genel Maksat Bombası [250 lb]
* Mk-82 Genel Maksat Bombası [500 lb]
* Mk-83 Genel Maksat Bombası [1.000 lb]
* Mk-84 Genel Maksat Bombası [2.000 lb]
* NEB | Nüfuz Edici Bomba [HGK/GBU10E/B]
* NEB-T | Nüfuz Edici Bomba (Termobarik) [HGK/GBU10E/B]
* TEBER Güdüm Kiti [Mk-81/82 GMB]
* SOM-A/B1/B2 Stand-Off Mühimmat
* SOM-J Stand-Off Mühimmat
Havadan/Havaya Mühimmatlar:
* AIM-7E/F Sparrow
* AIM-9B/L/M/P3/S/X Sidewinder
* AIM-120A/B/C-7 AMRAAM
* BOZDOĞAN Görüş İçi Hava Hava Füzesi
* GÖKDOĞAN Görüş Ötesi Hava Hava Füzesi
Pod Sistemleri:
* AN/AAQ-13 LANTIRN Seyrüsefer Podu
* AN/AAQ-14 LANTIRN Hedefleme Podu
* AN/AAQ-33 SNIPER XR Hedefleme Podu
* AN/ALQ-131(V) ECM Podu
* AN/ALQ-211[V]9 AIDEWS Öz Savunma Podu
* AN/AWW-13 Data Link Podu (AGM-84K-1 SLAM-ER için)
* AselPOD Hedefleme Podu
* DB-110 EO/IR Sayısal Taktik Keşif Podu

Türk Hava Kuvvetleri F-16 Simülatör Eğitim Merkezleri
Türk Hava Kuvvetleri’nin muharip uçak altyapısının temelini oluşturan F-16C/D uçaklarında uçacak pilotların daha etkin eğitimi amacıyla Savunma Sanayi İcra Komitesi kararıyla dört [ilave iki opsiyon] F-16 Simülatör Eğitim Merkezi ve eğitim yardımcılarının yurtiçinden tedariği için çalışma başlatılmıştır. Bu kapsamda, 10 Ağustos 2009 tarihinde Savunma Sanayi Müsteşarlığı ile Havelsan arasında ABD$135 Milyon değerinde bir sözleşme imzalanmıştır. İmzalanan sözleşmede alt yüklenici Lockheed Martin’in payı yaklaşık ABD$30 Milyon olarak açıklanmıştır. Sözleşme kapsamında Havelsan, Hava Kuvvetleri Komutanlığı’na bağlı beş Ana Jet Üssü’nde (sayı daha sonra altıya çıktı) Simülatör Eğitim Merkezleri kuracak ve binaları da inşa edilecek bu merkezlerde F-16 Tam Görev Simülatörleri, Silah ve Taktik Eğiticileri, Debrifing Odaları, Merkezi Emniyet Sistemi, Arazi-Hava-Radyo seyrüsefer sunucuları yer alacaktır. Yine aynı sözleşme kapsamında 3ncü Ana Jet Üssü’ne kurulacak olan Simülatör Eğitim Merkezi’nde bunlara ilave bir Taktik İzleme Merkezi ile bir adet İleri Hava Kontrolörü Eğiticisi de bulunacaktır.


F-16 pilotlarının Tam ve Kısaltılmış Harbe Hazılık, Harbe Hazırlığın Devamı ve Tazelenmesi Eğitimleri’nin daha etkin ve daha maliyeti düşük şekilde yapılmasının hedeflendiği projede kapsamında; Ankara’da bulunan 4ncü Ana Jet Üs Komutanlığı’na [15 Temmuz Darbesi sonrası Mürted Meydan Komutanlığı’na dönüştürüldü], Balıkesir’de bulunan 9ncu Ana Jet Üs Komutanlığı’na, Bandırma’da bulunan 6ncı Ana Jet Üs Komutanlığı’na, Diyarbakır’da bulunan 8nci Ana Jet Üs Komutanlığı’na Merzifon’da bulunan 5nci Ana Jet Üs Komutanlığı’na ve Konya’da bulunan 3ncü Ana Jet Üs Komutanlığı’na bu merkezler kurulmuştur. Kurulan bu merkezlerde toplam 6 adet F-16 Tam Görev Simülatörü ile toplam 20 adet Silah Taktik Eğiticisi yer almaktadır.
Havelsan tarafından yine F-16 uçaklarında kullanılmak üzere Mürted Hava Meydan Komutanlığı’ndaki F-16 Teknik Eğitim Merkezi’nde görevli uçak bakım eğitim öğretmenleriyle birlikte, F-16 uçakları için Arıza Giderme Eğitim Simülatörü geliştirildi. F-16 uçaklarında en çok karşılaşılan ve tespiti en zor olan yaklaşık 1.000 adet arıza simüle edilmektedir.
F-16C/D Block 30 Fighting Falcon | ||||||
Tescil | c/n | Model | Hizmete Giriş | Hizmetten Çıkış | Filo | Açıklama |
86-0066 | 4R-1 | F-16C Block 30B | 22.01.1988 | Hizmette | 113. Filo | |
86-0067 | 4R-2 | F-16C Block 30B | 22.01.1988 | 05.07.1991 | 143. Filo | |
86-0068 | 4R-3 | F-16C Block 30B | 30.11.1987 | 27.06.2001 | 143. Filo | |
86-0069 | 4R-4 | F-16C Block 30B | 17.02.1988 | Hizmette | 132. Filo | |
86-0070 | 4R-5 | F-16C Block 30B | 11.03.1988 | Hizmette | 132. Filo | |
86-0071 | 4R-6 | F-16C Block 30B | 26.04.1988 | Hizmette | 132. Filo | |
86-0072 | 4R-7 | F-16C Block 30B | 09.05.1988 | Hizmette | 132. Filo | |
87-0009 | 4R-8 | F-16C Block 30B | 17.06.1988 | Hizmette | 113. Filo | |
87-0010 | 4R-9 | F-16C Block 30B | 01.07.1988 | Hizmette | 113. Filo | |
87-0011 | 4R-10 | F-16C Block 30B | 26.08.1988 | Hizmette | 113. Filo | |
87-0012 | 4R-11 | F-16C Block 30B | 23.08.1988 | 25.06.1992 | 143. Filo | |
87-0013 | 4R-12 | F-16C Block 30B | 27.09.1988 | Hizmette | 132. Filo | |
87-0014 | 4R-13 | F-16C Block 30B | 28.10.1988 | Hizmette | 113. Filo | |
87-0015 | 4R-14 | F-16C Block 30B | 25.11.1988 | Hizmette | 113. Filo | |
87-0016 | 4R-15 | F-16C Block 30B | 14.12.1988 | Hizmette | 132. Filo | |
87-0017 | 4R-16 | F-16C Block 30B | 30.12.1988 | 01.12.2014 | 152. Filo | |
87-0018 | 4R-17 | F-16C Block 30B | 30.01.1989 | Hizmette | 113. Filo | |
87-0019 | 4R-18 | F-16C Block 30E | 07.03.1989 | Hizmette | 132. Filo | ÖZGÜR Projesi |
87-0020 | 4R-19 | F-16C Block 30E | 24.03.1989 | Hizmette | 152. Filo | |
87-0021 | 4R-20 | F-16C Block 30E | 31.03.1989 | Hizmette | 113. Filo | |
88-0019 | 4R-21 | F-16C Block 30E | 22.06.1989 | Hizmette | 113. Filo | |
88-0020 | 4R-22 | F-16C Block 30E | 29.06.1989 | Hizmette | 132. Filo | |
88-0021 | 4R-23 | F-16C Block 30E | 07.07.1989 | Hizmette | 132. Filo | Solotürk |
88-0022 | 4R-24 | F-16C Block 30E | 29.06.1989 | 07.05.1991 | 142. Filo | |
88-0023 | 4R-25 | F-16C Block 30E | 04.08.1989 | 11.10.1995 | 143. Filo | |
88-0024 | 4R-26 | F-16C Block 30E | 15.09.1989 | Hizmette | 132. Filo | Solotürk |
88-0025 | 4R-27 | F-16C Block 30E | 21.09.1989 | Hizmette | 132. Filo | Solotürk |
88-0026 | 4R-28 | F-16C Block 30E | 25.10.1989 | Hizmette | 132. Filo | Solotürk |
88-0027 | 4R-29 | F-16C Block 30E | 25.10.1989 | Hizmette | 113. Filo | |
88-0028 | 4R-30 | F-16C Block 30E | 14.11.1989 | Hizmette | 113. Filo | |
88-0029 | 4R-31 | F-16C Block 30E | 23.11.1989 | Hizmette | 132. Filo | Solotürk |
88-0030 | 4R-32 | F-16C Block 30E | 28.12.1989 | Hizmette | 113. Filo | |
88-0031 | 4R-33 | F-16C Block 30E | 22.12.1989 | Hizmette | 113. Filo | |
88-0032 | 4R-34 | F-16C Block 30E | 28.12.1989 | Hizmette | 132. Filo | Solotürk |
86-0191 | 4S-1 | F-16D Block 30B | 18.10.1987 | 03.03.2005 | 143. Filo | |
86-0192 | 4S-2 | F-16D Block 30B | 20.10.1987 | Hizmette | 113. Filo | |
86-0193 | 4S-3 | F-16D Block 30B | 18.10.1987 | Hizmette | 132. Filo | |
86-0194 | 4S-4 | F-16D Block 30B | 20.10.1987 | Hizmette | 113. Filo | DB-110 Pod |
86-0195 | 4S-5 | F-16D Block 30B | 25.01.1988 | Hizmette | 132. Filo | |
86-0196 | 4S-6 | F-16D Block 30B | 25.01.1988 | Hizmette | 132. Filo | |
87-0002 | 4S-7 | F-16D Block 30E | 17.03.1989 | Hizmette | 113. Filo | DB-110 Pod |
87-0003 | 4S-8 | F-16D Block 30E | 31.03.1989 | Hizmette | 113. Filo | |
88-0013 | 4S-9 | F-16D Block 30E | 07.07.1989 | Hizmette | 152. Filo |
F-16C/D Block 40 Fighting Falcon | ||||||
Tescil | c/n | Model | Hizmete Giriş | Hizmetten Çıkış | Filo | Açıklama |
88-0033 | 4R-35 | F-16C Block 40A | 21.02.1990 | Hizmette | 152. Filo | |
88-0034 | 4R-36 | F-16C Block 40A | 16.02.1990 | Hizmette | 151. Filo | |
88-0035 | 4R-37 | F-16C Block 40A | 30.03.1990 | Hizmette | 152. Filo | |
88-0036 | 4R-38 | F-16C Block 40A | 19.04.1990 | Hizmette | 151. Filo | |
88-0037 | 4R-39 | F-16C Block 40A | 19.04.1990 | Hizmette | 152. Filo | |
89-0022 | 4R-40 | F-16C Block 40A | 15.06.1990 | Hizmette | 193. Filo | |
89-0023 | 4R-41 | F-16C Block 40A | 19.06.1990 | Hizmette | 192. Filo | |
89-0024 | 4R-42 | F-16C Block 40A | 28.06.1990 | Hizmette | 113. Filo | |
89-0025 | 4R-43 | F-16C Block 40A | 08.08.1990 | Hizmette | 151. Filo | |
89-0026 | 4R-44 | F-16C Block 40A | 19.09.1990 | Hizmette | 151. Filo | |
89-0027 | 4R-45 | F-16C Block 40A | 29.08.1990 | Hizmette | 152. Filo | |
89-0028 | 4R-46 | F-16C Block 40A | 29.08.1990 | Hizmette | 166. Filo | |
89-0029 | 4R-47 | F-16C Block 40A | 27.09.1990 | 27.04.1993 | 141. Filo | |
89-0030 | 4R-48 | F-16C Block 40A | 27.09.1990 | Hizmette | 152. Filo | |
89-0031 | 4R-49 | F-16C Block 40A | 28.09.1990 | Hizmette | 162. Filo | |
89-0032 | 4R-50 | F-16C Block 40A | 13.11.1990 | 10.03.2004 | İstanbul | HvKK Müzesi |
89-0033 | 4R-51 | F-16C Block 40A | 30.11.1990 | 29.09.1995 | 141. Filo | |
89-0034 | 4R-52 | F-16C Block 40D | 30.11.1990 | Hizmette | 162. Filo | |
89-0035 | 4R-53 | F-16C Block 40D | 25.12.1990 | Hizmette | 152. Filo | |
89-0036 | 4R-54 | F-16C Block 40D | 28.12.1990 | Hizmette | 181. Filo | |
89-0037 | 4R-55 | F-16C Block 40D | 31.01.1991 | Hizmette | 152. Filo | |
89-0038 | 4R-56 | F-16C Block 40D | 01.04.1991 | Hizmette | 162. Filo | |
89-0039 | 4R-57 | F-16C Block 40D | 01.04.1991 | Hizmette | 152. Filo | |
89-0040 | 4R-58 | F-16C Block 40D | 16.05.1991 | Hizmette | 113. Filo | |
89-0041 | 4R-59 | F-16C Block 40D | 29.04.1991 | Hizmette | 152. Filo | |
90-0001 | 4R-60 | F-16C Block 40D | 13.06.1991 | 24.05.2000 | 162. Filo | |
90-0002 | 4R-61 | F-16C Block 40D | 30.05.1991 | 01.04.1993 | 162. Filo | |
90-0003 | 4R-62 | F-16C Block 40D | 13.06.1991 | 22.11.1994 | 192. Filo | |
90-0004 | 4R-63 | F-16C Block 40D | 14.06.1991 | Hizmette | 152. Filo | |
90-0005 | 4R-64 | F-16C Block 40D | 17.06.1991 | Hizmette | 151. Filo | |
90-0006 | 4R-65 | F-16C Block 40D | 31.07.1991 | Hizmette | 113. Filo | |
90-0007 | 4R-66 | F-16C Block 40D | 06.09.1991 | Hizmette | 132. Filo | |
90-0008 | 4R-67 | F-16C Block 40D | 30.09.1991 | Hizmette | 152. Filo | |
90-0009 | 4R-68 | F-16C Block 40D | 30.09.1991 | Hizmette | 152. Filo | |
90-0010 | 4R-69 | F-16C Block 40F | 27.09.1991 | Hizmette | 132. Filo | |
90-0011 | 4R-70 | F-16C Block 40F | 31.10.1991 | Hizmette | 152. Filo | Eski Solotürk |
90-0012 | 4R-71 | F-16C Block 40F | 26.11.1991 | Hizmette | 151. Filo | |
90-0013 | 4R-72 | F-16C Block 40F | 02.12.1991 | Hizmette | 182. Filo | |
90-0014 | 4R-73 | F-16C Block 40F | 30.12.1991 | Hizmette | 152. Filo | |
90-0015 | 4R-74 | F-16C Block 40F | 29.01.1992 | 22.12.2003 | 161. Filo | |
90-0016 | 4R-75 | F-16C Block 40F | 29.01.1992 | Hizmette | 182. Filo | |
90-0017 | 4R-76 | F-16C Block 40F | 02.03.1992 | Hizmette | 191. Filo | |
90-0018 | 4R-77 | F-16C Block 40F | 31.03.1992 | 29.04.2016 | 161. Filo | |
90-0019 | 4R-78 | F-16C Block 40F | 31.03.1992 | Hizmette | 161. Filo | |
90-0020 | 4R-79 | F-16C Block 40F | 31.03.1992 | Hizmette | 152. Filo | |
90-0021 | 4R-80 | F-16C Block 40F | 30.04.1992 | Hizmette | 401. Filo | |
91-0001 | 4R-81 | F-16C Block 40F | 30.06.1992 | Hizmette | 162. Filo | |
91-0002 | 4R-82 | F-16C Block 40F | 30.06.1992 | Hizmette | 401. Filo | |
91-0003 | 4R-83 | F-16C Block 40F | 30.06.1992 | Hizmette | 182. Filo | |
91-0004 | 4R-84 | F-16C Block 40F | 30.06.1992 | Hizmette | 182. Filo | |
91-0005 | 4R-85 | F-16C Block 40F | 30.09.1992 | Hizmette | 182. Filo | |
91-0006 | 4R-86 | F-16C Block 40H | 01.09.1992 | Hizmette | 162. Filo | |
91-0007 | 4R-87 | F-16C Block 40H | 01.09.1992 | Hizmette | 161. Filo | |
91-0008 | 4R-88 | F-16C Block 40H | 27.10.1992 | Hizmette | 151. Filo | |
91-0009 | 4R-89 | F-16C Block 40H | 27.10.1992 | 03.01.1994 | 192. Filo | |
91-0010 | 4R-90 | F-16C Block 40H | 30.11.1992 | Hizmette | 162. Filo | |
91-0011 | 4R-91 | F-16C Block 40H | 24.02.1993 | Hizmette | 152. Filo | |
91-0012 | 4R-92 | F-16C Block 40H | 12.02..1993 | Hizmette | 182. Filo | |
91-0013 | 4R-93 | F-16C Block 40H | 19.03.1993 | 25.07.1997 | 162. Filo | |
91-0014 | 4R-94 | F-16C Block 40H | 30.04.1993 | Hizmette | 152. Filo | |
91-0015 | 4R-95 | F-16C Block 40H | 28.05.1993 | Hizmette | 401. Filo | |
91-0016 | 4R-96 | F-16C Block 40H | 15.07.1993 | Hizmette | 182. Filo | |
91-0017 | 4R-97 | F-16C Block 40H | 30.07.1993 | Hizmette | 113. Filo | |
91-0018 | 4R-98 | F-16C Block 40H | 30.07.1993 | Hizmette | 191. Filo | |
91-0019 | 4R-99 | F-16C Block 40H | 03.08.1993 | 22.05.2007 | 182. Filo | |
91-0020 | 4R-100 | F-16C Block 40H | 31.08.1993 | Hizmette | 132. Filo | |
91-0021 | 4R-101 | F-16C Block 40H | 31.08.1993 | 08.02.1995 | 192. Filo | |
92-0001 | 4R-102 | F-16C Block 40L | 08.09.1993 | Hizmette | 132. Filo | |
92-0002 | 4R-103 | F-16C Block 40L | 30.09.1993 | Hizmette | 162. Filo | |
92-0003 | 4R-104 | F-16C Block 40L | 24.09.1993 | Hizmette | 152. Filo | |
92-0004 | 4R-105 | F-16C Block 40L | 30.09.1993 | Hizmette | 162. Filo | |
92-0005 | 4R-106 | F-16C Block 40L | 04.11.1993 | Hizmette | 151. Filo | |
92-0006 | 4R-107 | F-16C Block 40L | 25.10.1993 | Hizmette | 162. Filo | |
92-0007 | 4R-108 | F-16C Block 40L | 01.12.1993 | Hizmette | 151. Filo | |
92-0008 | 4R-109 | F-16C Block 40L | 01.12.1993 | Hizmette | 162. Filo | |
92-0009 | 4R-110 | F-16C Block 40L | 29.12.1993 | 26.08.1999 | 182. Filo | |
92-0010 | 4R-111 | F-16C Block 40L | 27.12.1993 | Hizmette | 151. Filo | |
92-0011 | 4R-112 | F-16C Block 40L | 29.12.1993 | Hizmette | 182. Filo | |
92-0012 | 4R-113 | F-16C Block 40L | 17.02.1994 | Hizmette | 113. Filo | |
92-0013 | 4R-114 | F-16C Block 40L | 01.03.1994 | Hizmette | 152. Filo | |
92-0014 | 4R-115 | F-16C Block 40L | 24.03.1994 | Hizmette | 192. Filo | NATO Tiger Meet |
92-0015 | 4R-116 | F-16C Block 40L | 31.03.1994 | Hizmette | 161. Filo | |
92-0016 | 4R-117 | F-16C Block 40L | 19.04.1994 | Hizmette | 161. Filo | |
92-0017 | 4R-118 | F-16C Block 40L | 18.05.1994 | Hizmette | 151. Filo | |
92-0018 | 4R-119 | F-16C Block 40P | 13.05.1994 | Hizmette | 113. Filo | |
92-0019 | 4R-120 | F-16C Block 40P | 01.06.1994 | Hizmette | 151. Filo | |
92-0020 | 4R-121 | F-16C Block 40P | 15.08.1994 | Hizmette | 181. Filo | |
92-0021 | 4R-122 | F-16C Block 40P | 17.06.1994 | Hizmette | 151. Filo | |
93-0001 | 4R-123 | F-16C Block 40P | 24.06.1994 | Hizmette | 401. Filo | |
93-0002 | 4R-124 | F-16C Block 40P | 11.08.1994 | 05.06.2002 | 181. Filo | |
93-0003 | 4R-125 | F-16C Block 40P | 29.07.1994 | Hizmette | 151. Filo | |
93-0004 | 4R-126 | F-16C Block 40P | 15.08.1994 | Hizmette | 152. Filo | |
93-0005 | 4R-127 | F-16C Block 40P | 08.09.1994 | Hizmette | 182. Filo | |
93-0006 | 4R-128 | F-16C Block 40P | 29.09.1994 | Hizmette | 152. Filo | |
93-0007 | 4R-129 | F-16C Block 40P | 24.03.1995 | Hizmette | 152. Filo | |
93-0008 | 4R-130 | F-16C Block 40P | 29.09.1994 | Hizmette | 132. Filo | |
93-0009 | 4R-131 | F-16C Block 40P | 31.05.1995 | Hizmette | 182. Filo | |
93-0010 | 4R-132 | F-16C Block 40P | 22.06.1995 | 16.10.2006 | 181. Filo | |
93-0011 | 4R-133 | F-16C Block 40P | 12.04.1995 | Hizmette | 181. Filo | |
93-0012 | 4R-134 | F-16C Block 40P | 29.06.1995 | Hizmette | 181. Filo | |
93-0013 | 4R-135 | F-16C Block 40P | 27.07.1995 | Hizmette | 181. Filo | |
93-0014 | 4R-136 | F-16C Block 40P | 28.07.1995 | 30.01.2006 | 181. Filo | |
88-0014 | 4S-10 | F-16D Block 40A | 30.03.1990 | Hizmette | 132. Filo | |
88-0015 | 4S-11 | F-16D Block 40D | 31.05.1990 | Hizmette | 151. Filo | |
89-0042 | 4S-12 | F-16D Block 40D | 29.06.1990 | Hizmette | 113. Filo | |
89-0043 | 4S-13 | F-16D Block 40D | 28.01.1991 | Hizmette | 151. Filo | |
89-0044 | 4S-14 | F-16D Block 40D | 25.04.1991 | Hizmette | 152. Filo | |
89-0045 | 4S-15 | F-16D Block 40D | 26.04.1991 | Hizmette | 161. Filo | |
90-0022 | 4S-16 | F-16D Block 40F | 02.12.1991 | Hizmette | 182. Filo | |
90-0023 | 4S-17 | F-16D Block 40F | 30.12.1991 | Hizmette | 152. Filo | |
90-0024 | 4S-18 | F-16D Block 40F | 02.03.1992 | Hizmette | 182. Filo | |
91-0022 | 4S-19 | F-16D Block 40J | 30.09.1992 | Hizmette | 151. Filo | |
91-0023 | 4S-20 | F-16D Block 40J | 30.12.1992 | 08.10.1996 | 192. Filo | |
91-0024 | 4S-21 | F-16D Block 40J | 01.07.1993 | Hizmette | 132. Filo | |
92-0022 | 4S-22 | F-16D Block 40L | 28.12.1993 | Hizmette | 152. Filo | |
92-0023/b> | 4S-23 | F-16D Block 40L | 21.12.1993 | Hizmette | 132. Filo | |
92-0024 | 4S-24 | F-16D Block 40L | 02.05.1994 | Hizmette | 113. Filo |
F-16C/D Block 50 Fighting Falcon | ||||||
Tescil | c/n | Model | Hizmete Giriş | Hizmetten Çıkış | Filo | Açıklama |
93-0657 | HC-1 | F-16C Block 50 | 11.07.1996 | 04.04.2000 | 151. Filo | |
93-0658 | HC-2 | F-16C Block 50 | 27.08.1996 | Hizmette | 132. Filo | |
93-0659 | HC-3 | F-16C Block 50 | 27.09.1996 | Hizmette | 151. Filo | |
93-0660 | HC-4 | F-16C Block 50 | 26.11.1996 | Hizmette | 151. Filo | |
93-0661 | HC-5 | F-16C Block 50 | 01.11.1996 | Hizmette | 193. Filo | |
93-0662 | HC-6 | F-16C Block 50 | 01.11.1996 | 06.11.2003 | 151. Filo | |
93-0663 | HC-7 | F-16C Block 50 | 26.11.1996 | Hizmette | 132. Filo | 30 Ağustos |
93-0664 | HC-8 | F-16C Block 50 | 18.12.1996 | Hizmette | 132. Filo | |
93-0665 | HC-9 | F-16C Block 50 | 18.12.1996 | Hizmette | 191. Filo | |
93-0666 | HC-10 | F-16C Block 50 | 07.01.1997 | 04.04.2000 | 151. Filo | |
93-0667 | HC-11 | F-16C Block 50 | 28.01.1997 | Hizmette | 191. Filo | |
93-0668 | HC-12 | F-16C Block 50 | 18.02.1997 | Hizmette | 401. Filo | |
93-0669 | HC-13 | F-16C Block 50 | 21.02.1997 | Hizmette | 191. Filo | |
93-0670 | HC-14 | F-16C Block 50 | 20.03.1997 | Hizmette | 193. Filo | |
93-0671 | HC-15 | F-16C Block 50 | 20.03.1997 | Hizmette | 132. Filo | |
93-0672 | HC-16 | F-16C Block 50 | 27.03.1997 | Hizmette | 193. Filo | |
93-0673 | HC-17 | F-16C Block 50 | 29.04.1997 | Hizmette | 132. Filo | |
93-0674 | HC-18 | F-16C Block 50 | 30.04.1997 | Hizmette | 132. Filo | |
93-0675 | HC-19 | F-16C Block 50 | 23.05.1997 | Hizmette | 191. Filo | |
93-0676 | HC-20 | F-16C Block 50 | 02.07.1997 | Hizmette | 192. Filo | |
93-0677 | HC-21 | F-16C Block 50 | 23.07.1997 | Hizmette | 191. Filo | |
93-0678 | HC-22 | F-16C Block 50 | 28.08.1997 | Hizmette | 191. Filo | NATO Tiger Meet |
93-0679 | HC-23 | F-16C Block 50 | 29.08.1997 | Hizmette | 191. Filo | |
93-0680 | HC-24 | F-16C Block 50 | 12.09.1997 | Hizmette | 193. Filo | NATO Tiger Meet |
93-0681 | HC-25 | F-16C Block 50 | 19.09.1997 | Hizmette | 191. Filo | |
93-0682 | HC-26 | F-16C Block 50 | 04.11.1997 | Hizmette | 193. Filo | NATO Tiger Meet |
93-0683 | HC-27 | F-16C Block 50 | 06.11.1997 | Hizmette | 193. Filo | |
93-0684 | HC-28 | F-16C Block 50 | 26.11.1997 | Hizmette | 191. Filo | |
93-0685 | HC-29 | F-16C Block 50 | 12.12.1997 | Hizmette | 192. Filo | NATO Tiger Meet |
93-0686 | HC-30 | F-16C Block 50 | 18.12.1997 | 23.05.2006 | 192. Filo | |
93-0687 | HC-31 | F-16C Block 50 | 18.12.1997 | Hizmette | 132. Filo | |
93-0688 | HC-32 | F-16C Block 50 | 24.02.1998 | 13.05.2013 | 151. Filo | NATO Tiger Meet |
93-0689 | HC-33 | F-16C Block 50 | 19.12.1997 | Hizmette | 193. Filo | |
93-0690 | HC-34 | F-16C Block 50 | 22.01.1998 | Hizmette | 191. Filo | |
94-0071 | HC-35 | F-16C Block 50 | 03.03.1998 | Hizmette | 191. Filo | |
94-0072 | HC-36 | F-16C Block 50 | 22.04.1998 | Hizmette | 151. Filo | |
94-0073 | HC-37 | F-16C Block 50 | 08.05.1998 | Hizmette | 151. Filo | |
94-0074 | HC-38 | F-16C Block 50 | 10.06.1998 | Hizmette | 192. Filo | |
94-0075 | HC-39 | F-16C Block 50 | 18.06.1998 | Hizmette | 151. Filo | |
94-0076 | HC-40 | F-16C Block 50 | 10.07.1998 | Hizmette | 151. Filo | |
94-0077 | HC-41 | F-16C Block 50 | 16.07.1998 | Hizmette | 193. Filo | |
94-0078 | HC-42 | F-16C Block 50 | 29.07.1998 | Hizmette | 191. Filo | |
94-0079 | HC-43 | F-16C Block 50 | 27.08.1998 | 14.04.2009 | 191. Filo | |
94-0080 | HC-44 | F-16C Block 50 | 28.08.1998 | Hizmette | 191. Filo | |
94-0081 | HC-45 | F-16C Block 50 | 29.09.1998 | 16.01.2004 | 191. Filo | |
94-0082 | HC-46 | F-16C Block 50 | 22.10.1998 | Hizmette | 151. Filo | |
94-0083 | HC-47 | F-16C Block 50 | 23.10.1998 | Hizmette | 191. Filo | |
94-0084 | HC-48 | F-16C Block 50 | 19.11.1998 | Hizmette | 192. Filo | |
94-0085 | HC-49 | F-16C Block 50 | 27.11.1998 | Hizmette | 151. Filo | |
94-0086 | HC-50 | F-16C Block 50 | 11.12.1998 | Hizmette | 193. Filo | |
94-0087 | HC-51 | F-16C Block 50 | 18.12.1998 | 11.09.2006 | 191. Filo | |
94-0088 | HC-52 | F-16C Block 50 | 13.01.1999 | Hizmette | 151. Filo | Kuzeyin Bekçileri |
94-0089 | HC-53 | F-16C Block 50 | 18.02.1999 | Hizmette | 151. Filo | |
94-0090 | HC-54 | F-16C Block 50 | 25.03.1999 | Hizmette | 193. Filo | NATO Tiger Meet |
94-0091 | HC-55 | F-16C Block 50 | 27.04.1999 | Hizmette | 132. Filo | |
94-0092 | HC-56 | F-16C Block 50 | 30.04.1999 | Hizmette | 132. Filo | |
94-0093 | HC-57 | F-16C Block 50 | 27.05.1999 | Hizmette | 191. Filo | |
94-0094 | HC-58 | F-16C Block 50 | 28.06.1999 | Hizmette | 193. Filo | |
94-0095 | HC-59 | F-16C Block 50 | 03.12.1999 | Hizmette | 151. Filo | |
94-0096 | HC-60 | F-16C Block 50 | 26.10.1999 | Hizmette | 193. Filo | |
93-0691 | HD-1 | F-16D Block 50 | 30.07.1996 | Hizmette | 192. Filo | NATO Tiger Meet |
93-0692 | HD-2 | F-16D Block 50 | 29.08.1996 | Hizmette | 193. Filo | |
93-0693 | HD-3 | F-16D Block 50 | 27.09.1996 | Hizmette | 151. Filo | |
93-0694 | HD-4 | F-16D Block 50 | 16.05.1997 | Hizmette | 151. Filo | |
93-0695 | HD-5 | F-16D Block 50 | 27.06.1997 | Hizmette | 193. Filo | |
93-0696 | HD-6 | F-16D Block 50 | 15.08.1997 | Hizmette | 151. Filo | NATO Tiger Meet |
94-0105 | HD-7 | F-16D Block 50 | 31.03.1998 | Hizmette | 192. Filo | |
94-0106 | HD-8 | F-16D Block 50 | 29.01.1998 | Hizmette | 401. Filo | |
94-0107 | HD-9 | F-16D Block 50 | 22.05.1998 | 12.07.2007 | 191. Filo | |
94-0108 | HD-10 | F-16D Block 50 | 01.02.1998 | Hizmette | 193. Filo | NATO Tiger Meet |
94-0109 | HD-11 | F-16D Block 50 | 26.02.1999 | Hizmette | 193. Filo | |
94-0110 | HD-12 | F-16D Block 50 | 25.03.1999 | Hizmette | 191. Filo | 50. Gurur Yılı |
94-1557 | HD-13 | F-16D Block 50 | 28.05.1999 | Hizmette | 192. Filo | NATO Tiger Meet |
94-1558 | HD-14 | F-16D Block 50 | 25.06.1999 | Hizmette | 132. Filo | |
94-1559 | HD-15 | F-16D Block 50 | 29.07.1999 | Hizmette | 151. Filo | |
94-1560 | HD-16 | F-16D Block 50 | 29.07.1999 | Hizmette | 191. Filo | |
94-1561 | HD-17 | F-16D Block 50 | 21.08.1999 | Hizmette | 192. Filo | NATO Tiger Meet |
94-1562 | HD-18 | F-16D Block 50 | 27.08.1999 | Hizmette | 193. Filo | |
94-1563 | HD-19 | F-16D Block 50 | 29.11.1999 | Hizmette | 192. Filo | NATO Tiger Meet |
94-1564 | HD-20 | F-16D Block 50 | 26.10.1999 | Hizmette | 192. Filo |
F-16C/D Block 50+ Fighting Falcon | ||||||
Tescil | c/n | Model | Hizmete Giriş | Hizmetten Çıkış | Filo | Açıklama |
07-1001 | NV-1 | F-16C Block 50+ | 161. Filo | |||
07-1002 | NV-2 | F-16C Block 50+ | 181. Filo | |||
07-1003 | NV-3 | F-16C Block 50+ | 181. Filo | |||
07-1004 | NV-4 | F-16C Block 50+ | 161. Filo | |||
07-1005 | NV-5 | F-16C Block 50+ | 12.12.2016 | 181. Filo | ||
07-1006 | NV-6 | F-16C Block 50+ | 161. Filo | |||
07-1007 | NV-7 | F-16C Block 50+ | 161. Filo | |||
07-1008 | NV-8 | F-16C Block 50+ | 181. Filo | |||
07-1009 | NV-9 | F-16C Block 50+ | 161. Filo | |||
07-1010 | NV-10 | F-16C Block 50+ | 161. Filo | |||
07-1011 | NV-11 | F-16C Block 50+ | 181. Filo | |||
07-1012 | NV-12 | F-16C Block 50+ | 161. Filo | |||
07-1013 | NV-13 | F-16C Block 50+ | 181. Filo | |||
07-1014 | NV-14 | F-16C Block 50+ | 161. Filo | |||
07-1015 | NW-1 | F-16D Block 50+ | 24.04.2011 | 161. Filo | ||
07-1016 | NW-2 | F-16D Block 50+ | 181. Filo | |||
07-1017 | NW-3 | F-16D Block 50+ | 181. Filo | |||
07-1018 | NW-4 | F-16D Block 50+ | 161. Filo | |||
07-1019 | NW-5 | F-16D Block 50+ | 181. Filo | |||
07-1020 | NW-6 | F-16D Block 50+ | 181. Filo | |||
07-1021 | NW-7 | F-16D Block 50+ | 181. Filo | |||
07-1022 | NW-8 | F-16D Block 50+ | 161. Filo | |||
07-1023 | NW-9 | F-16D Block 50+ | 161. Filo | |||
07-1024 | NW-10 | F-16D Block 50+ | 181. Filo | |||
07-1025 | NW-11 | F-16D Block 50+ | 181. Filo | |||
07-1026 | NW-12 | F-16D Block 50+ | 181. Filo | |||
07-1027 | NW-13 | F-16D Block 50+ | 161. Filo | |||
07-1028 | NW-14 | F-16D Block 50+ | 161. Filo | |||
07-1029 | NW-15 | F-16D Block 50+ | 161. Filo | |||
07-1030 | NW-16 | F-16D Block 50+ | 11.12.2012 | 181. Filo |



Türk Hava Kuvvetleri F-16 Filoları |
1nci Ana Jet Üs Komutanlığı – Eskişehir |
![]() ![]() |
3ncü Ana Jet Üs Komutanlığı – Konya |
![]() |
4ncü Ana Jet Üs Komutanlığı – Akıncı/Ankara |
![]() ![]() ![]() |
5nci Ana Jet Üs Komutanlığı – Merzifon/Amasya |
![]() ![]() |
6nci Ana Jet Üs Komutanlığı – Bandırma/Balıkesir |
![]() ![]() |
8nci Ana Jet Üs Komutanlığı – Diyarbakır |
![]() ![]() |
9ncu Ana Jet Üs Komutanlığı – Balıkesir |
![]() ![]() ![]() |
10ncu Ana Jet Üs Komutanlığı – İncirlik/Adana |
![]() |
16ncı Ana Jet Üs Komutanlığı – Dalaman/Muğla |
![]() |